Založ si blog

Nedeľná báseň: Preklínam ten deň

Otváram dvere

zhrdzavenou kľučkou,

rozmočená vo vode

či kvapkou slzy

jej jedinou značkou,

nech zasekne sa zámok

uväzní ťa vnútri

do neskorých časov,

darmo znášaš amok.

Preklínam ten deň,

keď vzala si mi srdce

a za ohradou múrov

pod vodou

tlčie,

keď som ti ho vrúcne,

bez strachu,

že zabolí

a ty zubami a bezcitne

hrýzla si

kým precitne.

 

Preklínam ten deň,

bol som taký zbláznený

keď dôveroval som ti,

dotyk tichý, kamenný

nenaplnil žiaľ,

a ty s úsmevom na tvári

vyšklbla,

a štekala si v diaľ!

 

Po čom teraz túžiš?

Iste…

ale to si nezaslúžiš!

Ani kvapku lásky

nič z toho čo rástlo vo mne

ani dotyk,

v noci či vo dne

nikdy viac!

Nech slnko nezabudne!

Opantať sa klamom

v zrkadle sa usmievaš,

ty vedela si,

čo sa stane

aj tak si lúskla lanom

a teraz sa mi spoza ľudí,

potichúčky posmievaš.

 

Ďakujem za ten deň,

keď dala si mi zbohom

keď som zbadal pravú tvár,

bez masiek a siločiar

keď sa vo mne hmota bila

stretli sme sa

a v tvojich ústach skĺzla veta,

ja nikdy som ťa neľúbila.

 

Otvorili sa mi oči

áno deva,

a ja konečne viem

vďaka tvojmu kúsku dreva

čo nikdy,

nikdy viac nechcem!

 

 

Preklínam ten deň!

Čím bola práca pre generáciu mojich starých rodičov?

07.05.2013

Niektoré veci sa jednoducho nemenia. Zem sa točí, voda tečie smerom dolu a Slnko ešte stále končí svoju každodennú púť na západe. Ani ľudia sa nemenia. Teda, aspoň nie tak veľmi, ako by sa mohlo zdať. Stále sú medzi nami prešibané líšky, klamári, pracanti, flákači, učenci, boháči aj hlupáci. Ľudia sa nezmenili, zmenila sa doba.

Stal som sa sochou

29.04.2013

Ďaleko, zamrznuté bezvetrie tam kúsky starých listov vlajú a zaprášené kropaje, vytvárajú zátišie. Kde tŕpnu ľudské stupaje krčia sa a premieňajú kusy smútku na sochu. Hlboko vytesaná v tvrdom ľade, kôstky ticha vlasmi pradú a roztápajú ladne o hlade a o smäde ľudská socha chradne. Som tou sochou obarenou vriacou vodou čo topí moje snívanie. Bez [...]

Bojím sa života

27.03.2013

Tak vrav! Že šťavou z jesene varíš mi prsty, horké jak korene a smeješ sa, smeješ sa zronene.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

merle

Básne, ale aj dlhý príbeh Merleho Coreya. Prípadne občasné výbuchy v hlave...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 78359x
Priemerná čítanosť článkov: 2118x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy