Založ si blog

Miluj blížneho svojho…

Milovať svoju rodinu, milovať  svoju vlasť. To sú veci, ktoré sú malým deťom vtĺkané do hlavy asi častejšie ako by bolo zdravé. Mňa to však nikto nikdy učiť nemusel. Vždy som vedel, že základom všetkého je rodina a až po nej, prichádzajú tie ostatné nepodstatnosti. Mýlil som sa?

Moja rodina nebola obyčajnou rodinou, aké by sa dali stretnúť kdekoľvek na ulici. Ten základ bol síce rovnaký, mal som matku a otca, brata a sestru, strýka… Ale všetko ostatné bolo iné. Boli sme mafiánska rodina. Znie to vtipne ale bolo to tak.

Pokúsim sa priblížiť situáciu, ktorá v ten osudný večer nastala a zmenila môj život od základov.

Bolo okolo siedmej. Už si ani presne nepamätám čo som robil, keď zrazu celú sériu udalostí odštartovala choroba môjho brata. Bol totiž epileptik a presne v ten večer dostal silný záchvat.

„Drž mu hlavu,“ kričal na mňa strýko. Ja som len plakal a modlil sa, tak ako vždy. Bál som sa o neho. Mama utekala pre niečo do kúpelne a strýko mu kŕčovito držal nohy. Potom jeho záchvat ustal.

„Dýcha?“ opýtal sa strýko ale ja som nereagoval. Strhol som sa až keď svoju otázku zopakoval druhýkrát. Priložil som ucho k jeho ústam ale nič som nepočul. V tej istej chvíli zazvonil otcovi mobilný telefón. Ľadovo pokojne ho zdvihol. Nič nepovedal, len počúval. Jeho tvár sa pomaly menila. Z ľadového pokoja, cez strach až po bezradnosť.

„Sústreď sa a pomáhaj mi, do riti!“ zaziapal strýko a ja som odtrhol pohľad od otca. Brat už mal roztrhnutú košeľu a strýko mu dával masáž srdca. Neuvedomoval som si aká je situácia vážna. Horúce slzy sa mi drali do očí a pálili na lícach.

„Sú tu!“ zvrieskol otec po tom ako ukončil hovor.“

„Do riti, to nie, teraz nie!“ kričal strýko pomedzi to, ako mi dával príkazy, „prenesieme ho do spálne,“ povedal.

Po troch minútach bol môj brat v spálni a akoby zázrakom začal dýchať. Podarilo sa nám ho oživiť tesne pred tým ako prišli najhoršie chvíle môjho života. Vedel som kto sú oni a vedel som, že sú tu.

V tom sa ozval hlasitý dutý náraz do dverí nasledovaný prašťaním dreva.

„Máme už len pár sekúnd, pripravte sa!“ povedal otec a vytiahol zbraň.

„Mami! Daj mi pištoľ,“ povedal som. Mal som len dvanásť ale toto bola chvíľa, ktorá rozhodovala o našich životoch. Ozval sa druhý hlučný náraz. Prikývla a vybrala z kabelky zbraň. Podala mi ju. Bola akási neprirodzene ľahká.

„Ešte zásobníky!“ zakričal som. Vybrala dva. Okamžite som nabil a odistil. Druhý som si dal pod opasok. Ozval sa tretí náraz a dvere už držali len silou vôle.

„Dávid, skry sa v spálni a nevyliezaj odtiaľ!“ zakričal otec a ja som ho poslúchol. Bol som pripravený vystreliť na každého z nich. No nikdy som z tej zbrane nevystrelil…

Čím bola práca pre generáciu mojich starých rodičov?

07.05.2013

Niektoré veci sa jednoducho nemenia. Zem sa točí, voda tečie smerom dolu a Slnko ešte stále končí svoju každodennú púť na západe. Ani ľudia sa nemenia. Teda, aspoň nie tak veľmi, ako by sa mohlo zdať. Stále sú medzi nami prešibané líšky, klamári, pracanti, flákači, učenci, boháči aj hlupáci. Ľudia sa nezmenili, zmenila sa doba.

Stal som sa sochou

29.04.2013

Ďaleko, zamrznuté bezvetrie tam kúsky starých listov vlajú a zaprášené kropaje, vytvárajú zátišie. Kde tŕpnu ľudské stupaje krčia sa a premieňajú kusy smútku na sochu. Hlboko vytesaná v tvrdom ľade, kôstky ticha vlasmi pradú a roztápajú ladne o hlade a o smäde ľudská socha chradne. Som tou sochou obarenou vriacou vodou čo topí moje snívanie. Bez [...]

Bojím sa života

27.03.2013

Tak vrav! Že šťavou z jesene varíš mi prsty, horké jak korene a smeješ sa, smeješ sa zronene.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

merle

Básne, ale aj dlhý príbeh Merleho Coreya. Prípadne občasné výbuchy v hlave...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 78610x
Priemerná čítanosť článkov: 2125x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy