Založ si blog

Rozplynula sa, tak ako môj sen…

Nebol to jeden z tých snov, ktoré si človek po prebudení stále pamätá. Na to čo sa mi snívalo som musel dlho a tuho spomínať a spojitosti sa mi odkrývali len sťažka. Možno aj preto, že spojitosti boli dosť nezmyselné…

Široká trojprúdová cesta sa neúnavne prehrýzala hustým lesom. Neviem ako som sa tam dostal ani neviem kam som smeroval. Jednoducho som na nej bol, minulosť bola rozmazaná, v sne nepodstatná. Motorka ticho priadla. Preradil som. Stromy okolo boli zvláštne, len vysočizné kmene, ktorých korunu nebolo vidieť.

Cesta sa pomaly zmenila z trojprúdovej širokej cesty na úzku, štrkom pokrytú cestičku. Zastal som. Naľavo bol strmý svah s množstvom ihličnatých stromov. Vpravo bolo zábradlie. To bol dôvod prečo som tam bol – cieľ mojej cesty. Cítil som studený vzduch.

Zábradlie bolo zvláštne, boli to len vodorovné tyče, ktoré neboli upevnené k zemi. Tiahli sa pozdĺž okraja cesty a kľukatili sa do diaľky. Zvedavosť. Urobil som niekoľko krokov a naklonil sa cez zábradlie.

V hĺbke asi dvanásť metrov pod cestou šumela divá rieka. Podmývala breh cesty a spenená odtekala preč. Zábradlie bolo poslednou oporou pred pádom do mrazivej vody. Bolo chladno. Oprel som sa oň lakťami len tak sa díval dolu.

Vtom som si uvedomil, že ktosi je vedľa mňa. Postava stála za zábradlím na úzkom pásiku betónu, ktorý ešte prečnieval. Radovala sa. Nechcela skočiť. Odkiaľsi vyťahovala kamene a hádzala ich dole sledujúc nebadateľné žblnknutie, ktoré v spenenej vode vytvoria. Pribehol som k nej a chytil ju okolo pása aby nespadla. Doteraz si pamätám mikinu tej postavy, bola taká skutočná…

Zrazu som aj ja stál za zábradlím. Stále som osobu držal okolo pása, ale už nebol v bezpečí ani jeden z nás. Nezmyselný skok v sne, ktorý je nebadateľný. Nahla sa, čosi jej spadlo. Zapaľovač. Nahol som sa s ňou a ostali sme neprirodzene visieť vo vzduchu. Zakláňal som sa zo všetkých síl snažiac sa udržať nás aby sme nespadli dolu. Obzrel som sa. Zábradlie bolo tak ďaleko. Vystrel som ruku a naprázdno ňou chmátal vo vzduchu. Kúsoček mi chýbal. Zabral som tak ako som len dokázal. Musel som. Pocítil som v ruke chladný brniaci kov. Silno som nás pritiahol naspäť k zábradliu. Otočila sa. Nepoznal som jej tvár ale bola to žena. Usmiala sa akoby sa nič nestalo, akoby pád do tej spenenej vody nič neznamenal. Vydýchol som si a pomohol som jej prejsť na druhú stranu do bezpečia. Nič nepovedala, nič nenaznačila. Zmizla a rozplynula sa ako môj sen.

Čím bola práca pre generáciu mojich starých rodičov?

07.05.2013

Niektoré veci sa jednoducho nemenia. Zem sa točí, voda tečie smerom dolu a Slnko ešte stále končí svoju každodennú púť na západe. Ani ľudia sa nemenia. Teda, aspoň nie tak veľmi, ako by sa mohlo zdať. Stále sú medzi nami prešibané líšky, klamári, pracanti, flákači, učenci, boháči aj hlupáci. Ľudia sa nezmenili, zmenila sa doba.

Stal som sa sochou

29.04.2013

Ďaleko, zamrznuté bezvetrie tam kúsky starých listov vlajú a zaprášené kropaje, vytvárajú zátišie. Kde tŕpnu ľudské stupaje krčia sa a premieňajú kusy smútku na sochu. Hlboko vytesaná v tvrdom ľade, kôstky ticha vlasmi pradú a roztápajú ladne o hlade a o smäde ľudská socha chradne. Som tou sochou obarenou vriacou vodou čo topí moje snívanie. Bez [...]

Bojím sa života

27.03.2013

Tak vrav! Že šťavou z jesene varíš mi prsty, horké jak korene a smeješ sa, smeješ sa zronene.

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

merle

Básne, ale aj dlhý príbeh Merleho Coreya. Prípadne občasné výbuchy v hlave...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 77907x
Priemerná čítanosť článkov: 2106x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy